Ze względu na powikłaną historię, niezwykle interesującym eksponatem w CMP jest ciężarówka Star z drabiną Magirusa.
Próby z wprowadzeniem stali jako tworzywa do produkcji drabin sięgały u Magirusa 1895 r. W 1900 r. wykonano prototyp stalowej drabiny o zasięgu 22m. Do łączenia elementów zastosowano nity. Duże koszty w porównaniu do drabin drewnianych spowodowały, że do prac nad produkcją drabin o stalowej konstrukcji powrócono u Magirusa w 1930 r., co związane było z nowymi możliwościami, jakie dawała technika spawania elektrycznego.
Pierwszą drabinę wykonaną w tej technice o wysuwie 38,4m Magirus zaprezentował w 1931 r. W toku prowadzonych prac udało się uzyskać o 26% lżejszą konstrukcję w porównaniu z wersjami drewnianymi. Od tej pory cała produkcja drabin Magirusa zamieniona została na stalową.
Pierwszy samochód ze stalową drabiną firma Magirus sprzedała do Londynu, drugą do Moskwy. Następne zamówienia realizowano do straży pożarnych w Lyon, Manchesterze, Florencji, Monachium i Paryżu.
Dnia 24 kwietnia 1933 r. jeden z egzemplarzy dostarczono na zamówienie straży pożarnej w Jeleniej Górze. Ta właśnie drabina znajduje się na samochodzie Star w zbiorach CMP. O wyjątkowości muzealnego egzemplarza stanowi fakt, że drabina była ona osiemnastą z kolei wyprodukowaną o stalowej konstrukcji.
Pierwotnie drabina o wysuwie 24m zabudowana była na samochodzie Magirus, który wyprodukowano w 1933 r. Był to model oznaczony symbolem KL, napędzany sześciocylindrowym silnikiem o mocy 55 KM i maksymalnej prędkości 50 km/h. Przez ponad 30 lat samochód służył w Jeleniej Górze.
Pod koniec lat 60. XX w. przełożono drabinę z wyeksploatowanego samochodu Magirus na samochód ciężarowy Star A25P z 1967 r. Stara napędzał 6-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 105 KM. Z Jeleniej Góry autodrabina trafiła na do Zawodowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim, skąd przekazano ją potem do CMP.