Centralne Muzeum Pożarnictwa posiada w zbiorach pożarniczego „Opla” – model „Blitz” wyprodukowanego w 1963 r. Historia tej wersji sięga 1959 r., kiedy „Opel” wprowadził na rynek nowy model o masie własnej 1,9 t, będący następcą wersji 1,7 t.
Produkcję seryjną rozpoczęto w 1960 r. W odróżnieniu do poprzednika skrócono kabinę i zamontowano niedzieloną przednią szybę, co zapewniało lepszą widoczność. Zwiększono także moc sześciocylindrowego silnika do 70 KM. Dzięki temu pojazd osiągał maksymalną prędkości 95 km/h. przy dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 t. W odróżnieniu do światowych trendów, ciężarówki „Opel Blitz” napędzały wciąż silniki benzynowe.
Zabudowę pożarniczą na eksponacie z CMP wykonała firma „Magirus”. Wyposażenie zmieniało się w zależności od potrzeb i właściciela pojazdu. W przedziale bojowym przewożono: 6 węży ssawnych, 2 kosze ssawne, rozdzielacz, pływak z zatrzaśnikiem, pięć prądownic, 11 kompletów węży tłocznych (W-75), 6 kompletów węży (W-52), torbę mechanika i wężową, łom, mostek przejazdowy, siodełko wężowe, stojak hydrantowy, klucze do łączników, szpadel i linkę 20m.
Na zewnątrz zamontowano reflektor, syrenę i światła migowe. Na dachu przewożono drabinę wysuwną-dwuprzęsłową. Z przodu zamontowano autopompę firmy „Klöckner-Humboldt-Deutz A.G.” o wydajności 800 l/min.